Dag 21 med VLCD

Efter att ha klarat denna dagen så har jag klarat mitt första delmål. Det var alltså ingen målvikt utan att klara av 21 dagar. Om jag jämför med hur det kändes för 3 veckor sedan så är det en sån stor förändring. Jag äter på regelbundna tider, hoppar inte över måltider. Det enda "syndiga" jag gjort är att ha druckit lite lightläsk. Men det var jag faktiskt värd! Förut drack jag säkert 3-4 liter lightläsk/ fun light i veckan.. På tre veckor har jag druckit 1 liter. Det är jag så otroligt glad över. Samt att jag dricker betydligt mycket mindre kaffe.

Nu på morgonen så satt jag och funderade på om jag skulle våga prova mina Dr Denmin 27".. De är väldigt stumma och motsvarar ungefär en stl 26". Jag vågade OCH de satt perfekt! Nästa helg ska jag prova mina Replay roxande 26" :) Har verkligen längtat efter mina jeans, älskar jeans! Jag har alltid varit en "tung" tjej, även om jag varit väldigt liten till storleken.

På nyårsdagen vägde jag 73.1 kg.. Hade alltså lyckats gå ner lite innan jag startade med VLCD den 28:e januari.. Då fick jag knappt på mig ett par Tiger-jeans 30".. Jag hade verkligen en tuff höst, men samtidigt är jag glad att det hände. Jag bevisade för mig själv att jag klarar av mycket, även om jag började tröstäta choklad varje dag.. Och gick upp (långt) över 10 kg.. Snart ser jag ut att må lika bra som jag känner mig :)

Tycker dock att det är underligt att det bara är en som har kommenterat att jag gått ner i vikt. Visst, det lägger sig väldigt jämnt över hela min kropp, men seriöst, i lördags hade jag gått ner mer än 7 kg detta år. Plus att jeansen vittnar om att det syns! Det kanske är ett känsligt ämne? Eller så kanske det är lite avundsjuka? Skit samma, jag är nöjd ändå och det är det som spelar roll!

På måndag ska jag följa med min granne till hans "skrot-gym" och så ska han lära mig hur man jobbar med fria vikter. Han är en sån biff :) Juste, han, han sa att han inte höll på att känna igen mig :) Att jag hade krympt mycket. Han känner till min kamp :)

Trevlig helg! <3

Kommentarer
Postat av: Amles

WOW!! Grattis!

Säkert avundsjuka som gjör at dom inte kommenterar..

Ha en fin dag!

2012-02-17 @ 15:23:15
URL: http://amleshelseblogg.blogspot.com
Postat av: Thin For The Win - En blogg om VLCD

Hej! Vad har hänt med VLCD- och bloggandet?

2012-03-07 @ 07:46:19
URL: http://tftw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0