En välplanerad fest

Nu är det snart slut på helgen. Jag ska erkänna att jag drack vin igår, men jag känner mig nedrans stolt över hur välplanerad jag var och hur stor kontroll jag hade över vad jag gjorde. Jag hade lovat tjejerna att jag skulle följa med ut, så det var liksom inte något snack om saken.

Jag räknade ut att 1 glas vitt = ca 110kcal, så jag sa till mig själv att sammanlagt fick jag dricka tre (330 kcal). Innan på dagen så var jag ute på två PW i sammanlagt 2 timmar (-650 kcal) och så åt jag bara tre shakes under dagen (+336 kcal). Var jätteorolig att jag skulle bli för full för att jag hade ett så stort energiunderskott eller att jag skulle få dålig karaktär efter krogen och gå och köpa käk. Det gick hur bra som helst! Tänker dock inte utsätta mig för det igen, det var värt det igår. Sen så vill jag inte dra ner på mina shakes eftersom jag är riktigt säker på att jag behöver äta, samt att alkohol är väl näringsmässigt inte det bästa man kan hälla i sig.

Summan blev den i alla fall att jag tog ett tredje glas vin ute på krogen, men förstod att jag borde nog inte dricka det. Så jag hade mitt vinglas med mig hela kvällen :) Är jättestolt över mig själv att jag kunde stå emot, för nog slog två glas! Hoho!

Så, det går om man vill. Nu ska jag ut till mina härliga 25 minus och gå en riktig PW på isen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0